viernes, 5 de junio de 2009

i per acabar.....

Ja em acabat el primer any de pedagogia, per mi ha sigut el primer en una universitat i haig de dir que ha sigut més fluix del que pensava, però bé millor no parlar fins un cop finalitzat els exàmens.
A teoria de l'educació II, sense dubte ha sigut l'assignatura més diferent a les altres amb diferencia. S'ha aplicat una metodologia que ha sapigut engrescar a l'alumnat, o com a mínim a mi si, l'únic que no m'ha acabat de fer el pes és el blog, la idea és bona, agafar noticies i fer la lectura pedagògica, però et despistes un temps i ja no hi penses més, era una feina de formiga, de fer dia a dia, i jo amb això sóc pèssim, tinc una pila d'apunts (comentaris de vídeos, etc.) que hagués pogut penjar però que ara ja és massa tard.
L'assignatura va començar amb explicacions de contingut de teoria, visionat d'algun vídeo i comentari dels blogs dels companys. Però un dia tot va canviar, amb una "taula rodona o assemblea" que vam fer a classe per el pla de Bolonya, la assignatura va fer un gir, vam fer l'informe del Pla de Bolonya, decidint quins temes tractaríem, fent grups per cada tema i tractar-los a fons, fer grups creuats per explicar-nos a nosaltres mateixos el que sabíem. Va ser un experiment pedagògic que des de el meu punt de vista va sortir molt bé, sempre podria sortir millor, per exemple amb una major implicació de l'alumnat, però jo en surto content ja que m'ha permès coneixia el nou pla d'estudis que ningú em va explicar, un fet bastant trist per part de la universitat.
Juntament amb aquet treball que ha acaparat quasi tot el pes de l'assignatura i amb raó, són les activitats de mirar els vídeos i la pel·lícula de "la ola", i trobar la relació educativa, vídeos que he mostrat els meus amics perquè encare que no facis pedagogia són molt interessant per fer una reflexió.

No hay comentarios:

Publicar un comentario